Skip to main content

Problemy ze snem

Konsekwencje zaburzeń snu

Na sen poświęcamy średnio jedną trzecią naszego życia. Tak być powinno. Dla wielu ludzi jednak noc to czas stresu, a nie wypoczynku. Przekręcają się, trzepią poduszkę, „liczą owce”, ale nic nie pomaga. To, co dla postronnego obserwatora wydaje się nieszkodliwe, dla takich ludzi jest bardzo obciążające. Zaburzenia snu nie tylko wywołują niepokój i napięcie w nocy, lecz także pogarszają jakość życia w ciągu dnia. Wiele osób ma osłabioną wydajność w dniu po nieprzespanej nocy. Cierpią na ból głowy, nie mogą się skoncentrować, denerwują się, odczuwają napięcie i szybko marzną.

Bezsenność konsultuj z lekarzem

W prawdopodobnie największym i najbardziej wszechstronnym badaniu2 dotyczącym snu wykazano, że rozpoznanie i leczenie zaburzeń snu jest często trudne.

Ziołowe preparaty nasenne pomagają zwalczać zaburzenia snu

Tabletki o wysokiej zawartości wyciągu z korzenia kozłka lekarskiego (np. Baldivian Noc) uspokajają, wyciszają i poprawiają jakość snu. Kozłek lekarski łagodnie i w sposób naturalny wpływa na układ nerwowy, nie zaburzając jednocześnie naturalnego rytmu snu.3 Kozłek był stosowany od wielu stuleci w leczeniu zaburzeń snu i jest uznawany za wypróbowany i przebadany środek wspomagający sen. W odróżnieniu od niektórych chemicznych tabletek nasennych nie wywołuje zmęczenia, dzięki czemu następnego dnia możesz wstać świeży i wypoczęty.

1 Vorona RD et al. Overweight and obese patients in a primary care population report less sleep than patients with a normal body mass index. Arch Intern Med 2005; 165 (1): 25–30
2 Wittchen HU et al. NISAS-2000: The Nationwide Insomnia Screening and Awareness Study. Prevalence and interventions in primary care. Fortschritte der Medizin. Originalien 2001;119(1):9–19
3 European Union herbal monograph on Valeriana officinalis L., radix EMA/HMPC/150848/2015, 2 lutego 2016 r.