Skip to main content

Najczęściej zadawane pytania

  • Baldivian Noc to lek roślinny stosowany w łagodzeniu zaburzeń snu, zawiera wysoką dawkę suchego wyciągu z korzenia kozłka lekarskiego.

    Ułatwia zasypianie i poprawia jakość snu.

  • Przyjmując lek Baldivian Noc nie powinnaś/-eś odczuwać senności następnego dnia.

  • Powiedz lekarzowi lub farmaceucie o wszystkich lekach stosowanych obecnie lub ostatnio, a także o lekach, które planujesz przyjmować. Stosowanie jednocześnie z syntetycznymi lekami uspokajającymi wymaga diagnostyki i nadzoru medycznego.

  • Jak każdy lek, Baldivian Noc może powodować działania niepożądane, chociaż nie u każdego one występują. Po przyjęciu leku Baldivian Noc mogą wystąpić objawy ze strony przewodu pokarmowego (na przykład nudności, skurcze żołądka).

  • W celu osiągnięcia optymalnego efektu terapeutycznego zalecane jest nieprzerwane stosowanie produktu przez 2–4 tygodnie. Jeśli po 14 dniach stosowania nie nastąpiła poprawa lub czujesz się gorzej, należy zwrócić się do lekarza.

  • Jeśli nie zostało zalecone inaczej, osoby dorosłe, starsze i młodzież od 12. roku życia w celu złagodzenia zaburzeń snu powinny przyjmować 1 tabletkę powlekaną pół godziny do jednej godziny przed położeniem się, a w razie potrzeby jeszcze jedną taką dawkę we wcześniejszych godzinach wieczornych.

    Należy uważnie przeczytać ulotkę. Jeśli objawy utrzymują się dłużej niż 2 tygodnie, należy skonsultować się z lekarzem.

  • Tak, Baldivian Noc to produkt bezglutenowy.

  • Niekoniecznie. Sen w pierwszej połowie nocy jest najlepszy! Procesy zachodzące w naszym organizmie są pod kontrolą licznych hormonów, które regulują też nasz rytm dnia i nocy, a przez to także nasz sen. Kortyzol, znany także jako hormon stresu, jest wydzielany w różnych ilościach w ciągu dnia i nocy. Jego poziom jest najniższy wieczorem i w pierwszych godzinach nocy, podnosi się około godziny 2-4 nad ranem i osiąga maksimum krótko po przebudzeniu.1

  • Jeśli nie masz problemów ze snem, możesz się zdrzemnąć po obiedzie, jednakże osoby cierpiące na zaburzenia snu czy bezsenność powinny się od tego powstrzymywać. Krótka drzemka w ciągu dnia może prowadzić do skrócenia czasu snu i tym samym zmniejszenia potrzeby snu w nocy.
    Ponieważ zmniejsza się presja na sen, w nocy jest on lżejszy i krótszy.

  • Zdrowa osoba potrzebuje około 7 godzin snu, ale jest to kwestia indywidualna1. Wymagana ilość snu zmienia się w czasie życia: noworodki śpią około 20 godzin na dobę. Dorośli śpią od 6 do 9 godzin. Osoby starsze często śpią krócej.

1 Debono et al. Modified-Release Hydrocortisone to Provide Circadian Cortisol Profiles. The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism 2009; 94(5):1548-1554